Szanowni Klienci! W dniach 25-27.12 nie pracujemy. Zamówienia złożone w tym okresie będą realizowane od 30.12.2024. Dziękujemy za zrozumienie!            

To zupełnie nowa jakość odsłuchu.

I podobnie jak w przypadku wielu rzeczy doskonałych, warto na to czekać. Gdy wzmacniacz zostanie obudzony, minie kilka sekund, zanim jego lampy wyłonią się z wnętrza obudowy i podniesie się czarna pokrywa, pod którą znajdują się słuchawki.


Wraz ze słuchawkami HE 1, firma Sennheiser ustanowiła kolejny kamień milowy w poszukiwaniach doskonałych doznań brzmieniowych. Poszukiwania idealnego dźwięku przez Sennheisera były realizowane zgodnie z mottem „zdefiniować na nowo doskonałość dźwięku”. Ale tak naprawdę jest to podróż, która zaczęła się wiele dekad temu. Od ponad siedemdziesięciu lat firma Sennheiser kojarzy się nieodmiennie z niemiecką myślą techniczną, produktami wysokiej jakości, doskonałością w dziedzinie audio oraz niekonwencjonalnymi innowacjami. Sennheiser ukształtował przyszłość audio.

Nowy kamień milowy: HE 1

Z zachowaniem najwyższych standardów jakości, dziedzictwo pierwszej konstrukcji słuchawek Orpheus zostało wzniesione na kolejny poziom, czego efektem są nowe słuchawki HE 1.

Każda z 6000 poszczególnych części tych nowych słuchawek jest inżynieryjnym dziełem sztuki, które zostało wyprodukowane z niezwykłą precyzją, a następnie ręcznie dopasowane i zmontowane. Praca ta wymaga najwyższego kunsztu i dokładności. Słuchawki oferują ultraszeroki zakres charakterystyki częstotliwościowej, który zawiera się w przedziale od 8 Hz do 100 kHz. Pozwala to równocześnie odtwarzać dźwięki generowane przez słonie i emitowane przez nietoperze, co uświadamia ekstremalny zakres tego spektrum. Poziom zniekształceń wynoszący zaledwie 0,01 procent przy ciśnieniu akustycznym wynoszącym 100 dB jest najniższym, jaki dotychczas zmierzono w systemach reprodukcji dźwięku. W słuchawkach wykorzystano ceramiczne przetworniki pokryte złotem z użyciem technologii odparowywania, co zapewnia niesamowite właściwości ich działania w aspekcie elektrycznym i akustycznym. Lampy elektronowe są umieszczone w wysokiej jakości osłonach ze szkła kwarcowego, co pozwala wyeliminować wszystkie zakłócenia dźwiękowe. Żyły przewodów są zrobione z 99,9-proc. miedzi, która jest pokryta srebrem, co zapewnia brak jakichkolwiek strat sygnału. Jest to technologia, która sprawia, że możliwe jest doświadczenie najbardziej doskonałych doznań brzmieniowych.

Jest to również cała koncepcja stylistyczna, w której to wykorzystano tylko najlepsze materiały. W rezultacie powstało dzieło sztuki projektowania. Poduszki uszne są zrobione ze skóry oraz weluru. Każde z pokręteł kontroli jest wykonane z jednego kawałka mosiądzu, który następnie pokryto powłoką chromową. A cała obudowa systemu jest zrobiona z najwyższej jakości włoskiego marmuru Carrara, który skutecznie eliminuje wszelkie wibracje.

Koncepcja wzmacniacza

Sercem wzmacniacza jest osiem lamp elektronowych, które przetwarzają sygnał wejściowy. Przewagą wzmacniaczy lampowych jest ich znakomita charakterystyka impulsowa, jednakże jednym z największych wyzwań jest ich wrażliwość na zakłócenia z powietrza. Z tego powodu obudowa została zrobiona z ziarnistego, niejednorodnego marmuru Carrara, a sam moduł wzmacniacza jest zawieszony w niej niezależnie. Oddzielenie lamp, w połączeniu z właściwościami tłumiącymi marmuru, przyniosło efekt w postaci ograniczenia do absolutnego minimum zakłóceń o charakterze strukturalnym. Lampy elektronowe mają obudowę, której konstrukcja została opatentowana. W jej skład wchodzą dodatkowe bańki ze szkła kwarcowego doskonale ekranujące lampy od ich otoczenia. 

Koncepcję nowego wzmacniacza lokujemy w tzw. klasie Cool Class A. W zakresie niskich częstotliwości wzmacniacz zapewnia moc klasy A przy każdej głośności. W przypadku pasma częstotliwości wysokich oraz ultrawysokich, wzmacniacz przełącza tryb pracy do zwykłej klasy AB. Następuje to jednak tylko w przypadku, gdy odsłuchiwany materiał zawiera bardzo nietypowe spektrum częstotliwości.

Koncepcja wzmacniacza

Koncepcja słuchawek

Za stopniem wzmacniacza lampowego znajduje się opatentowany stopień wzmacniacza o ultrawysokiej charakterystyce impulsowej, który jest zintegrowany z nausznikami słuchawek. Ogromną zaletą takiej konstrukcji jest niezwykle mała odległość między wzmacniaczem a membraną, która wynosi mniej niż jeden centymetr. W wyniku tego system słuchawkowy wymaga do zasilenia zaledwie około 5 woltów. Sygnał z materiałem muzycznym jest symetrycznie przesyłany do wzmacniacza wysokich napięć, który jest zintegrowany w słuchawkach, i wzmacniany dopiero w tym miejscu. Takie rozwiązanie gwarantuje ekstremalnie wysoką wierność charakterystyki impulsowej, przy relatywnie niskim poziomie poboru mocy. Podobnie jak lampy elektronowe wzmacniacza lampowego, tranzystory MOS-FET systemu mają kwadratową krzywą charakterystyki w celu uniknięcia silnych zniekształceń, które pojawiają się we wzmacniaczach z tranzystorami bipolarnymi.

Koncepcja słuchawek

Materiały

Proces wyboru materiałów dla systemu HE 1 był niezwykle drobiazgowy i uwzględniał różne aspekty w celu uzyskania pełnego potencjału reprodukcji dźwięk. Na przykład przygotowujemy elektrody ceramiczne przy wykorzystaniu skomplikowanego procesu natryskiwania i szlifowania. Membrany pokrywane są powłoką platyny metodą osadzania próżniowego w procesie odparowywania, dzięki czemu grubość membrany wynosi precyzyjne 2,4 mikrometra. Osiem żył przewodów o bardzo wysokiej sprawności zrobiono z miedzi beztlenowej, która jest pokryta warstwą srebra. Unikatowy przetwornik ma pasmo przenoszenia w zakresie od 8 herców do ponad 100 kiloherców. Jest to zakres częstotliwości, który znacznie przekracza możliwości ludzkiego słuchu, jednak ma on wpływ na wrażenia słuchowe, ponieważ sprawia, że dźwięki w słuchawkach są praktycznie pozbawione zniekształceń. Całkowite zniekształcenia harmoniczne systemu wynoszą zaledwie 0,01% przy 1 kHz / 100 dB SPL. Jest to najmniejsza wartość, jaką dotychczas zmierzono w systemach reprodukcji dźwięku. 

Materiały

Przetwarzanie sygnału

System może współpracować z bardzo szerokim zakresem źródeł analogowego oraz cyfrowego sygnału audio: oprócz wejść symetrycznych posiada również niesymetryczne gniazda wejściowe. Odbierane sygnały są zmieniane w postać symetryczną przed ich dalszym przetworzeniem. Źródła cyfrowego sygnału audio są podłączane za pośrednictwem złącz S/PDIF (optyczne i współosiowe) lub USB. W celu przekształcenia sygnału cyfrowego na analogowy wykorzystujemy chip ESS SABRE ES9018. W systemie HE 1 znajduje się osiem wewnętrznych konwerterów audio DAC, które pracują z rozdzielczością 32-bitową i z maksymalną częstotliwością próbkowania wynoszącą aż 384 kHz, lub też z sygnałami DSD z częstotliwością 2,8 MHz oraz 5,6 MHz w przypadku symetrycznych sygnałów analogowych. W rezultacie całe spektrum częstotliwości źródeł sygnału audio high-end jest reprodukowane bez żadnych zniekształceń.

Przetwarzanie sygnału

Design

Nie mniej czasu poświęcono walorom estetycznym. Obudowa z marmuru Carrara kryje automatycznie wysuwające się elementy (lampy i regulatory), a same nauszniki przykryte są pod samoczynnie uchylaną szklaną pokrywą. Poduszki uszne, wykonane w Niemczech, są zrobione ze skóry i hipoalergicznej, oddychającej mikrofibry. Wszystkie te materiały tworzą genialne połączenie koncepcji konstrukcyjnej, komfortu użytkowania oraz funkcjonalności. Wyjątkowe doświadczenia audio docierają do nas wszystkimi zmysłami. 

Design

Wizjonerzy projektu HE 1

Bez osób, które napędzają cały zespół do działania, nie byłoby wizjonerskich rozwiązań. Wizjonerem był założyciel firmy, profesor Fritz Sennheiser, a jego syn i wnukowie kontynuują kierunek przez niego wyznaczony. Wraz z osobami bezpośrednio zaangażowanymi, są oni odpowiedzialni za opracowanie projektu słuchawek HE 1.

Prof. Dr Jörg Sennheiser

Możliwość prezentowania nowego Orpheusa to dla mnie niezwykle wspaniałe uczucie. Ale muszę powiedzieć, że można się do tego przyzwyczaić. W ostatnich kilku dekadach wprowadziliśmy tak wiele przełomowych produktów. Również nowy HE 1 będzie wkrótce czymś bardzo wyjątkowym. Jest to istotny krok w stronę przyszłości.
Prof. Dr Jörg Sennheiser

Dr Andreas Sennheiser

Jestem niezwykle dumny z nowego Orpheusa, ponieważ tak wielu ludzi pracowało przy tym projekcie. To niezwykle cudowne uczucie móc patrzeć na pierwszych słuchaczy i widzieć błysk w ich oczach. Dla stworzenia tych słuchawek potrzebny był dwudziestoletni okres postępu technicznego – zarówno bezpośrednio dla nas, jak również dla naszych dostawców. To był jedyny sposób, abyśmy mogli być w pełni przekonani co do tego, że tworzymy coś, co jest nieporównywalne.
Dr Andreas Sennheiser

Daniel Sennheiser

Od siedmiu dekad Sennheiser wyznacza brzmienie w świecie audio i konsekwentnie przesuwa granice tego, co jest możliwe do osiągnięcia w tej dziedzinie. Naszym motto „reshaping excellence” rozpoczynamy nową erę, w której będziemy wyraźnie wykraczać poza to, co zostało stworzone wcześniej.
Daniel Sennheiser

Twórcy projektu HE 1

Za projektem HE1 stoi zespół konstruktorów i różnego typu projektantów. Są oni reprezentantami kultury innowacji. Zespół 30 pracowników Sennheiser pracował nad tym nowym modelem przez ponad sześć lat. Od przetworników do nauszników i walizki transportowej – wszystko było zaprojektowane i zbudowane przez firmę Sennheiser.

Axel Grell, Product Manager

Nie mam wątpliwości, że te słuchawki w realny sposób będą kształtować przyszłość audio. Trzymając te słuchawki w dłoniach i przedstawiając je publiczności czuję się jak w siódmym niebie. Pracowaliśmy przez wiele lat, aby dojść do tego momentu. Cała ta energia oraz kunszt tworzenia, które zostały zawarte w tych słuchawkach, są wynagradzane ekscytacją ludzi, którzy je widzą i korzystają z nich. Orpheus wyznacza nowe możliwości w odsłuchu dźwięków. Jeśli o mnie chodzi, to uważam, że są to przełomowe słuchawki.
Axel Grell, Product Manager

Mirko Hausen, Konstruktor mechaniczny

Słuchawki HE1 są arcydziełem niemieckiej inżynierii. Są one stworzone do zapewnienia niezwykle intensywnych doświadczeń dźwiękowych. Myślę, że konstrukcja obudowy sprawuje się szczególnie dobrze. To jest coś, co jest możliwe tylko dzięki niezwykle precyzyjnemu wykonaniu. Słuchawki te są zrobione z marmuru Carrara, który nie jest typowym materiałem w przypadku tego typu produktu. Na wieki.
Mirko Hausen, Konstruktor mechaniczny

Oliver Gelhard, Akustyka

Jestem bardzo szczęśliwy. Udało się nam w dziedzinie audio przedstawić nową wizję. To, że możemy trzymać te słuchawki w naszych rękach, możliwe było tylko dzięki pracy całego zespołu. To cudowne uczucie móc zobaczyć, jak działa kultura innowacji. Mieliśmy wizję stworzenia nowych sposobów słuchania i urzeczywistniliśmy ją w praktyce.
Oliver Gelhard, Akustyka

Protoplasta: Orpheus HE90/HEV 90

Główna część tej podróży prowadzi ścieżką wyznaczoną przez prawdziwego lidera w dziedzinie audio, jakim były słuchawki elektrostatyczne Orpheus HE90/HEV 90. Te słuchawki były przedstawione międzynarodowej publiczności w 1991 roku – i są nadal uważane za absolutnie przełomową konstrukcję, najlepszą w swojej klasie na świecie. Są określane jako znak niekonwencjonalnych innowacji kulturowych. Włączenie słuchawek zajmuje krótką chwilę, lecz dopiero po upływie 20 minut wzmacniacz lampowy jest w pełni gotowy do pracy. Ten czas oczekiwania jest nagradzany doskonałością. Recenzje prasowe są jednogłośne: te słuchawki oferują dźwięk „nie z tego świata”. Całe brzmienie pochodzi z 500-woltowego wzmacniacza lampowego oraz dwóch membran pokrytych platyną z wykorzystaniem technologii odparowywania, które wibrują między szklanymi elektrodami pokrytymi złotem, również nałożonym techniką waporyzacji. Seria tych słuchawek była ograniczona do 300 sztuk i uchodzi dzisiaj za rarytas kolekcjonerski. Prywatnie z wielką przyjemnością wciąż słucham muzyki na Orpheusie. – mówi prezes dr Andreas Sennheiser.

Polska premiera słuchawek HE 1

Narodowa Galeria Zachęta

Warszawa

15-17 marca 2017

Newsletter