Rozwiązania Sennheisera i Neumanna na GRAMMY Awards

25 lutego 2025

The Weeknd i Lady Gaga skorzystali z rozwiązań Sennheisera i Neumanna podczas swoich występów na 67. gali rozdania nagród GRAMMY. Uroczystość odbyła się 2 lutego i była transmitowana na żywo z Crypto.com Arena w Los Angeles. Wieczór wypełniony był występami gwiazd, w tym The Weeknd, Shakiry, Lady Gagi, Janelle Monáe, Cynthii Erivo i Shaboozey, zespoły których wybrały mikrofonowe rozwiązania Sennheisera i Neumanna, w tym bezprzewodowy system Digital 6000.

W tym roku ceremonia wyglądała zupełnie inaczej, ponieważ została przeprojektowana, aby skupić uwagę na sytuacji w Los Angeles i zebrać fundusze na wsparcie dla osób dotkniętych bezprecedensowymi pożarami w całym mieście. Podczas weekendowych transmisji GRAMMY Recording Academy zebrała ponad 24 miliony dolarów na pomoc w walce z pożarami za pośrednictwem MusiCares, przy wsparciu sponsorów korporacyjnych, takich jak Sennheiser Group. Działania Recording Academy pokazały, jak szybko szeroko rozumiana branża muzyczna zjednoczyła się, aby dokonać realnej zmiany w społecznościach Los Angeles.

Wyjątkowe występy z okazji najważniejszej nocy muzyki

Najważniejszym momentem wieczoru był popis The Weeknd, który dał niespodziewany występ, zapowiedziany przez CEO Recording Academy Harvey'a Masona jr. i zawierał dwa nowe utwory, „Cry For Me” i „Timeless” z niedawno wydanego albumu Hurry Up Tomorrow. Wokalista R&B został również nominowany do nagrody Best Melodic Rap Performance. Artysta skorzystał z kapsuły MD 5235 na mikrofonie SKM 5200-II z odbiornikiem EM 3732, co zapewniło bezproblemowy przebieg widowiska.

Wśród godnych uwagi występów znalazło się show królowy muzyki latynoskiej Shakiry, która zdobyła czwartą nagrodę GRAMMY za album Las Mujeres Ya No Lloran. Jej występy „Ojos Así” i „Shakira: Bzrp Music Sessions, Vol. 53” były napędzane przez serię Digital 6000 firmy Sennheiser i kapsułę MM 435. „Kapsuła była świetna, ponieważ Shakira była przed całym nagłośnieniem. Była w samym centrum na widowni, wszystko było szeroko otwarte, a potem wylądowała na scenie B. To były trudne warunki, a te kapsuły wyszły z tego po mistrzowsku”— mówi inżynier muzyki nadawanej John Harris, który miksuje transmisje GRAMMY od 1989 r.

Hołd dla ponadczasowego Quincy Jonesa wybrzmiał magicznie

Z tego samego powodu niezawodny, wysokiej jakości sprzęt na występ Janelle Monáe nie podlegał negocjacjom. Piosenkarka, która oddała hołd zmarłemu Quincy Jonesowi wykonując hit Michaela Jacksona „Don’t Stop ‘Til You Get Enough”, zaczęła na scenie, po czym wybiegła na widownię, tańcząc na stole, rzucając komuś mikrofon, a następnie biegnąc około 35 metrów z powrotem na scenę. Była to wymagająca technicznie sekwencja, która trwała nieprzerwanie, podczas gdy używano bezprzewodowego systemu Digital 6000.

Podczas tego samego występu-hołdu gwiazda musicalu Wicked, Cynthia Erivo, występowała z Herbie Hancockiem śpiewając „Fly Me To The Moon” – piosenkę zaaranżowaną przez Jonesa w 1964 roku dla Franka Sinatry i Counta Basiego. Dzięki kapsule Neumann KK 205, mikrofonowi SKM 6000 i odbiornikowi EM 6000, głos Erivo był powalający. „Cynthia brzmiała niesamowicie” — mówi Harris. „Ona jest jedną z tych wokalistek, które wiedzą, jak używać tej kapsuły, jak być blisko niej, jak się od niej odsunąć i jak używać jej tak, jak robił to wielki Tony Bennett. Ci artyści rozumieją mikrofon na tyle dobrze, aby dać ci występ, jakiego od nich oczekujesz, i używają go jak pędzla. Jej wiedza, bliskość z kapsułą i jej głos sprawiły, że było to magiczne”.

Perfekcja w trudnych warunkach

„W ciągu ostatnich kilku lat mikrofony Sennheiser i Neumann działały niesamowicie”, mówi Harris o swoim doświadczeniu w miksowaniu na dużych arenach, takich jak GRAMMY. „Mają piękną kierunkowość i możliwości, które pasują do tego, co potrafię. Ich zdolność adaptacji i różne środowiska, w których można je zastosować, dają niezawodny, świetnie brzmiący efekt. To najgorsze okoliczności, w których można umieścić mikrofon, a one po prostu działają wszędzie”.

Lady Gaga, która zdobyła tego wieczoru GRAMMY za swój singiel z Bruno Marsem „Die With A Smile”, wyszła na scenę ze swoim kooperantem, aby wykonać cover „California Dreamin’”. Występ opierał się na kapsule MD 5235, mikrofonie SKM 5200-II i bezprzewodowym odbiorniku EM 3732, dzięki czemu potężny głos gwiazdy mógł zabłysnąć krystalicznie czystym dźwiękiem. Dla widzów był to piękny hołd dla Los Angeles po pożarach lasów w zeszłym miesiącu.

Debiutujący wokalista Shaboozey wykorzystał swój czas podczas występów Best New Artist jako okazję do wykonania swoich twangowych hitów: „Good News” i nominowanego do nagrody GRAMMY „A Bar Song (Tipsy)”. Podobnie jak w przypadku występów Monáe i Erivo, uzyskanie spójnego brzmienia nie było łatwym zadaniem ze względu na złożone sekwencje z udziałem kilku artystów, wiele szybkich zmian i wiele lokalizacji na scenie i wokół niej. Na szczęście jednak dzięki Digital 6000 „wszystko poszło świetnie”, mówi Harris.

„Mieliśmy kilka nowych MD 421 Kompakt, które absolutnie uwielbiam” - powiedział Harris. „Były najlepsze, ponieważ musiały być małe i łatwe do zamontowania oraz często umieszczane na zestawach perkusyjnych... Małe, lekkie i wspaniałe. Mieliśmy je również na kilku wzmacniaczach gitarowych”.

Wsparcie dla sceny muzycznej Los Angeles po tragedii

Tegoroczna transmisja była szczególnie pełna historycznych momentów, ponieważ została przeprojektowana w celu zebrania funduszy na MusiCares Fire Relief – fundusz przeznaczony na pomoc osobom dotkniętym niedawnymi pożarami lasów w Los Angeles poprzez dystrybucję doraźnego wsparcia finansowego związanego z kosztami ewakuacji, wymianą i naprawą instrumentów, uszkodzeniami domów, opieką psychologiczną i innymi podstawowymi potrzebami życiowymi dla profesjonalistów muzycznych. Przez cały wieczór przemysł muzyczny, w tym artyści, wytwórnie płytowe, platformy, sponsorzy korporacyjni i inni, zjednoczyli się, aby odmienić losy społeczności Los Angeles dotkniętych tragedią.

„Jesteśmy zaszczyceni, że możemy przyczynić się do działań pomocowych MusiCares” — powiedział współdyrektor generalny dr Andreas Sennheiser. „Poza naszą darowizną zobowiązujemy się do przywrócenia tego, co zostało utracone, współpracując bezpośrednio z naszymi przyjaciółmi z branży muzycznej, ponieważ pożary w Los Angeles zdewastowały miasto i będą wymagały długoterminowego wsparcia. Obiecujemy, że będziemy nadal wspierać odbudowę tej ukochanej społeczności twórczej, dopóki nie stanie się silniejsza niż kiedykolwiek” – dodał współdyrektor generalny Daniel Sennheiser. Grupa Sennheiser wspiera również odbudowę poprzez udział w inicjatywach wymiany sprzętu we współpracy z Guitar Center Music Foundation i kontaktując się bezpośrednio z osobami dotkniętymi pożarami.

„Wsparcie i odporność na pożary lasów były niezwykłe. Dzięki partnerom takim jak Sennheiser Group, MusiCares jest w stanie zapewnić bezpośrednią pomoc osobom w pilnej potrzebie. Od doraźnej pomocy finansowej i opieki nad zdrowiem psychicznym po wymianę instrumentów i sprzętu muzycznego, nasze wysiłki zapewniają profesjonalistom muzycznym sieć bezpieczeństwa w obliczu tych trudnych czasów” – powiedziała Laura Segura, dyrektor wykonawczy MusiCares.

Więcej informacji o inicjatywie i sposobach wsparcia można uzyskać na stronie internetowej MusiCares Disaster Relief Fund i Guitar Center Music Foundation.

Kontakt dla prasy:
Edward Popławski, Manager ds. komunikacji, Aplauz Sp. z o.o.