P!NK i Sennheiser Digital 6000 podczas Beautiful Trauma World Tour

4 września 2018

Wiosną 2018 P!NK wystartowała w USA z trasą Beautiful Trauma World Tour. Artystka zagrała na 38 arenach dla ponad 700 000 fanów, a w lipcu dotarła do Australii i Nowej Zelandii, gdzie odbyły się kolejne 42 koncerty, w tym rekordowa 18-dniowa seria występów na Rod Laver Arena w Melbourne. To ma być najbardziej dochodowa trasa koncertowa piosenkarki, która już zebrała ponad 100 milionów dolarów ze sprzedaży biletów. Podczas niezwykłego połączenia niesamowitej scenografii i akrobatyki w powietrzu P!NK korzysta z systemu Sennheiser Digital 6000, który  zapewnia perfekcyjna reprodukcję głosu.

Beautiful Trauma World Tour jest obecnie rozgrywana na wyprzedanych arenach w Australii i Nowej Zelandii.

 

(Zdjęcie: Paul Kane/Getty Images)

 

Sennheiser od dłuższego czasu współpracuje z P!NK. W 2013 r. jej inżynier dźwięku Horst Hartmann specjalnie dla trasy The Truth About Love Tour zamówił system odsłuchu dousznego zintegrowany z mikrofonem, aby ułatwić artystce wymagające technicznie i fizycznie występy.

„Oprócz wyzwania związanego z ruchem na scenie, musieliśmy wyposażyć P!NK w zestaw słuchawkowy, który działałby również przed systemem nagłośnieniowym, ponieważ ona często lata nad publicznością przez całą salę. Dodatkowo mikrofon musiał brzmieć równie dobrze i musiał być równie odporny na sprzężenia, jak mikrofon do ręki” - stwierdził wtedy Hartmann.

Nowa trasa, nowe wyzwania

Podczas aktualnej trasy system mikrofonów dla P!NK otrzymał aktualizacje w postaci najnowszych technologii Sennheisera, w tym mikrofonu do ręki i nadajnika bodypack Digital 6000. Piosenkarka została także wyposażona w udoskonalony, niestandardowy zestaw mikrofonowo-odsłuchowy i system bezprzewodowego monitoringu na bazie serii Sennheiser 2000.

Zespół akustyków i inżynierów Sennheisera dostarczył Hartmannowi sześć nowych zestawów mikrofonowo-odsłuchowych. Założenia konstrukcyjne pozostały bez zmian, ale teraz zestawy mają ulepszone złącze mikrofonowe na nauszniku oraz nowe, udoskonalone  moduły douszne firmy Fischer Amps. Jochen Fischer z Fischer Amps był zachwycony kolejną współpracą: „To indywidualny, w pełni ręcznie wykonany produkt w bardzo ograniczonej ilości i możliwość stworzenia takiego rozwiązania w ramach wspólnego projektu jest po prostu świetna”.

Do stworzenia idealnego zestawu dla P!NK zespół Sennheisera wykorzystał specjalny przetwornik od IE 800 z indywidualnie dostosowaną charakterystyką częstotliwościową i mikrofonem od zestawu słuchawkowego Senschheiser HSP 4. Starannie opracowana konstrukcja sprawia, że zestaw słuchawkowy utrzymuje się nawet bez stosowania  dodatkowych elementów usztywniających, nawet podczas akrobacji, które wykonuje piosenkarka. Mechaniczne podzespoły były drukowane na drukarkach 3D, złącza i kable również były przygotowane specjalnie pod ten projekt. Na zamówienie P!NK zestaw został zaprojektowany tak, aby artystka mogła odłączyć drugą słuchawkę i używać go jako wersji jednostronnej.

Dlaczego Sennheiser?

„Od 2013 roku korzystamy z zestawu mikrofonowo-odsłuchowego, co było ogromnym krokiem naprzód w przypadku występów scenicznych P!NK. A nowy system jest jeszcze lepszy. Pozwala jej konsekwentnie otrzymywać odsłuch wysokiej jakości podczas jej energetycznych pokazów akrobatycznych” - powiedział jej inżynier ds. odsłuchu dousznego, Jon Lewis.

Zestaw mikrofonowo-odsłuchowy P!NK został skonstruowany przez firmy Sennheiser i Fischer Amps na specjalne zamówienie

Opowiadając o przejściu z analogowej serii Sennheiser 2000 na serię Digital 6000, Hartmann powiedział: „Wybrałem system Digital 6000 dlatego, że to system cyfrowy i sygnał może iść bezpośrednio do naszych konsol. Ponadto podczas show wykorzystujemy dużo ekranów LED, które powodowały wiele problemów z naszym systemem RF. Ponieważ Digital 6000 jest wolny od zjawiska intermodulacji, to bardzo nam to pomogło w rozwiązaniu tych problemów. A fakt, że możemy używać tej samej kapsuły MD 9235, którą używaliśmy wcześniej, jest ogromną zaletą. Cały system jest łatwy w użyciu, niezawodny, brzmi świetnie i działa dobrze. Mieliśmy kilka drobnych problemów z paskami, ponieważ antena nie była w odpowiednim położeniu względem kostiumu P!NK i nie mogliśmy jej mieć w optymalnej pozycji, więc teraz mamy system czterech anten, które wzmacniają sygnał i wszystko działa dobrze - P!NK śpiewa nie tylko na głównej scenie, ale także na scenie B i w powietrzu, więc musimy mieć odbiór na całym obszarze.”

„Korzystam z systemu Digital 9000 z Adele i z mojego doświadczenia wynika, że nastąpiła poprawa jakości dźwięku. Nie ma różnicy pomiędzy seriami 9000 i 6000, więc nie zawahałem się użyć go również dla P!NK. Artystka spędza większość show przed systemem nagłośnieniowym, czasami bardzo daleko przed PA. Występowanie przed systemem zawsze jest wyzwaniem, ale show jest tak zaplanowane, że w dzisiejszych czasach to już norma. Na szczęście jest dobrą wokalistką i ma dobry mikrofon, więc wszystko działa” dodał Dave Bracey, inżynier przednich monitorów.

Podczas tej trasy koncertowej intensywnie wykorzystywane są również przewodowe mikrofony Sennheisera. Zestaw perkusyjny jest wyposażony w instrumentalne mikrofony evolution e 901, e 902, e 904 oraz e 905. Inżynierowie dźwięku wykorzystują również trzy MK 4, a do chóru i dodatkowego wokalu używane są dodatkowe nadajniki ręczne SKM 6000 i mikrofony evolution e 935. Dźwięk ambientowy przechwytują superkardioidy MKH 8050, mikrofony typu shot-gun MKH 8060 i MKH 8070.

„Sennheiser stawia na długoterminowe relacje. Współpraca z doświadczonymi inżynierami, którzy pracują ze światowej klasy artystami, takimi jak P!NK, w celu przygotowania niestandardowych rozwiązań, jest dla nas niezwykle ważna. Bliska współpraca z Horstem Hartmannem nad realizacją jego fantastycznego pomysłu zaowocowała innowacyjnym produktem. Kontynuacja tej współpracy przez wiele lat jest nieoceniona. Uwielbiamy przekraczać granice technologicznych możliwości, Horst wie, że czekamy na kolejne wyzwanie” skomentował Pierre Morant odpowiedzialny w firmie Sennheiser za relacje z artystami.

Trasa koncertowa Beautiful Trauma World Tour potrwa w Australii i Nowej Zelandii do połowy września.

 

 

Kontakt dla prasy:
Edward Popławski, Manager ds. komunikacji, Aplauz Sp. z o.o.