Grupa Sennheiser, ekspert w zaawansowanej technologii audio, zaprasza na targi IBC 2025, które odbędą się w dniach 12-15.09.2025 w Amsterdamie. Podczas imprezy Grupa Sennheiser zaprezentuje swoje produkty audio do tworzenia profesjonalnych treści medialnych i rozrywki. Odwiedzający stoisko 8D50 w Hali Audio będą mogli zobaczyć i przetestować najciekawsze rozwiązania do nagrywania, monitorowania i odtwarzania, w tym kilka nowości firmy Neumann.
Najlepsze z przeszłości i teraźniejszości
Z okazji 80. rocznicy firmy, stoisko Sennheisera ukaże fascynujący kontrast między historycznymi produktami z bogatej historii Sennheisera w branży nadawczej, a najnowszymi osiągnięciami w technologii audio, w tym szerokopasmowym ekosystemem bezprzewodowym Spectera i wąskopasmowymi systemami EW-DX.
Od przeszłości do teraźniejszości: nadajnik Sennheiser mikroport z lat 50. i dzisiejszy dwukierunkowy nadajnik bodypack Spectera SEK
Stereofoniczny mikrofon typu shotgun MKH 8018 uzupełnia serię MKH 8000
Po modelu Sennheiser MKH 8030 o kierunkowości ósemkowej, nadawcy i filmowcy mogą teraz odkryć najnowszy dodatek do serii pojemnościowych mikrofonów RF Sennheiser MKH – stereofoniczny mikrofon typu shotgun MKH 8018. Ten wytrzymały, odporny na warunki atmosferyczne shotgun zapewnia elastyczność inżynierom dźwięku i oferuje trzy przełączalne tryby stereo: stereofoniczny MS, umożliwiający płynną regulację obrazu przestrzennego, oraz szeroki lub wąski stereofoniczny XY, które są wstępnie miksowane w MKH 8018 z ustawieniami precyzyjnie dostrojonymi i zweryfikowanymi w licznych testach terenowych. Zintegrowany tłumik -10 dB, pasmo przenoszenia 40 – 20000 Hz, idealne do zastosowań w transmisjach, oraz kompaktowa, lekka aluminiowa obudowa dopełniają ten wyjątkowy, profesjonalny mikrofon.
Mikrofon stereo typu shotgun Sennheiser MKH 8018 z trzema wybieralnymi trybami stereo
SoundBase – pierwsze na świecie narzędzie do planowania RF niezależne od marki
Zespół Sennheiser z przyjemnością będzie gościł na stoisku firmę SoundBase, która zaprezentuje swoją aplikację – pierwsze na świecie uniwersalne oprogramowanie do zarządzania bezprzewodowym dźwiękiem.
Aby skoordynować bezprzewodowe mikrofony i IEMy w ramach produkcji, menedżerowie RF i inżynierowie monitorów nadal muszą korzystać z wielu narzędzi programowych, aby skonfigurować systemy bezprzewodowe dla każdej marki osobno.
SoundBase rozwiązuje te problemy związane z rozproszonym przepływem pracy, które od dawna nękają środowisko profesjonalistów. Aplikacja, opracowana przez weteranów branży audio, Matta Dale'a i Donny'ego Kusera, integruje się ze sprzętem wszystkich głównych producentów, eliminując potrzebę przełączania się między wieloma aplikacjami, szczególnie w krytycznych momentach produkcji. Usprawnia koordynację bezprzewodową, centralizuje komunikację i umożliwia płynną współpracę zdalną. Więcej informacji można znaleźć na stronie https://soundbase.app/
SoundBase współpracuje z systemami bezprzewodowymi wszystkich głównych producentów, zapewniając zespołowi audio pojedynczy, oszczędzający czas i wydajny workflow
Prezentacje Spectera i SoundBase
Narzędzie do planowania SoundBase RF oraz Spectera, pierwszy na świecie dwukierunkowy, szerokopasmowy ekosystem bezprzewodowy, zostaną zaprezentowane w piątek, sobotę i niedzielę podczas targów:
- Prezentacje Spectera o 11:00 i 14:00
- Prezentacje SoundBase o 12:00 i 15:00
Odwiedzający, którzy nie będą mogli uczestniczyć w tych sesjach, mogą dołączyć na prezentacje ad hoc na stoisku 8D50.
Połączone strefy Neumann i Merging
Neumann zaprezentuje swoją ofertę monitorów studyjnych w dedykowanej strefie studyjnej, oferującej immersyjny system 7.1.4. Wśród nich znajdzie się zupełnie nowy subwoofer z wielokanałowym zarządzaniem basem, premiera którego odbędzie się na targach IBC.
Ponadto Neumann zaprezentuje również szeroką gamę swoich mikrofonów, w tym mikrofon transmisyjny BCM 104, studyjne TLM 102 i TLM 107, kapsuły do systemów bezprzewodowych, miniaturowe mikrofony instrumentalne MCM, a także legendarne klasyki, takie jak U 87 Ai, U 67, U 47 fet i M 49 V. Będzie można również spotkać kolejną legendę – „głowę” binauralną KU 100, która obchodzi już 34. rocznicę i wciąż stanowi najłatwiejszy sposób na uzyskanie oszałamiająco realistycznego, immersyjnego dźwięku.
W ramach strefy immersyjnego studia/wozu transmisyjnego, Merging Technologies – część firmy Neumann – zaprezentuje system operacyjny Pyramix 15 DAW wraz z modułowym interfejsem audio Hapi Mk III. Zaprezentowane zostaną również stacjonarne interfejsy audio Merging Anubis i Neumann MT 48, w tym niedawno dodane funkcje sterowania OSC, umożliwiające zdalne sterowanie ruchami faderów i innymi zmianami parametrów za pomocą kontrolerów sprzętowych innych firm.
Dzięki sieci Ravenna AES 67, strefa studyjna jest połączona z drugą strefą demonstracyjną pokazu Neumann/Merging, która działa w sieci Dante AES 67. Zwiedzający będą mogli zapoznać się z nową wtyczką RIME firmy Neumann, umożliwiającą immersyjny monitoring za pomocą słuchawek NDH 20 i NDH 30.
Zaprezentowany zostanie również najnowocześniejszy system odtwarzania Ovation i sekwencer pokazowy firmy Merging. Wersja 11, która ukazała się niedawno, wprowadza odważny, nowy design z udoskonalonym interfejsem w trybie ciemnym i usprawnioną obsługą. Zaktualizowany, w pełni konfigurowalny mikser, panoramowanie i renderer pozwalają użytkownikom dostosować workflow do dowolnego procesu – zarówno w formacie stereo, wielostrefowym, jak i immersyjnym.
Dwukanałowy dźwięk przestrzenny AMBEO: immersyjny rendering w czasie rzeczywistym dla transmisji stereo
Zapewnienie immersyjnych wrażeń dźwiękowych bez segmentacji widowni i komplikowania łańcucha sygnałowego pozostaje kluczowym wyzwaniem dla nadawców transmisji na żywo. Renderer na żywo AMBEO 2-Channel Spatial Audio rozwiązuje ten problem, umożliwiając renderowanie immersyjnych treści w czasie rzeczywistym do formatu AMBEO zgodnego ze stereo. Dwukanałowy sygnał wyjściowy zachowuje głębię przestrzenną i wskazówki lokalizacyjne, zoptymalizowane pod kątem odtwarzania w dowolnym systemie stereo, a także poprawia zrozumiałość głosu — bez konieczności dodatkowego dekodowania ani sprzętu.
Dzięki opatentowanym algorytmom dźwięku immersyjnego, AMBEO generuje sygnał niezależny od sprzętu i kompatybilny z downstreamem, który zachowuje kreatywny zamysł i immersyjną jakość oryginalnego miksu. Nadawcy i dostawcy usług streamingowych mogą zachować stereofoniczną ścieżkę transmisji, oferując jednocześnie znacznie lepsze wrażenia odsłuchowe.
Odwiedzający będą mogli zapoznać się z tą technologią osadzoną w urządzeniu Merging ANUBIS, charakteryzującym się niskimi opóźnieniami i bezproblemową integracją z istniejącymi procesami produkcji na żywo.
Renderer dźwięku przestrzennego AMBEO 2-Channel Spatial Audio na żywo umożliwia inwestowanie w dźwięk przestrzenny i treści immersyjne dla wszystkich widzów.